This is a little house hidden somewhere in the abstract web which my cloned heart and brain are placed. Sure you will know me better if you stay here for a while

You will get to know me soon

You will get to know me soon
You will get to know me soon

Sunday, February 14, 2010

Today, just another normal day...

Just have the chance to chat with my cousin, who just back from Shanghai... after 1 year not coming back due to studying Medicine there, he only managed to go back to hometown during CNY with full of expectation that... (i guess),
1) Family can reunion,

2) Able to meet me...

3) Able to meet those cousins who are also staying far away in other places, like KL

4) To gather and chit chat things that happened throughout the year


However, this is what he posted at Windows Live Messenger, which is out of my thought-->

"As we grow up..

the expectation for cny become less and less

the feeling for it become not so strong as childhood
"


In fact, he is right... I can feel it too.

Maybe this is one of the symptom of growth (or in a rude way, AGING)...

岁月,是那么的残忍... 抹杀了我们每个人童年时候的赤子之心
...

想想以前小的时候,虽然无知,可是,却是童年无邪...

最近认识了一个朋友,其实我是非常admire他.其中一个原因就是因为他还年轻,比我小两岁.待他象弟弟一样.可是...


好想回到过去...就是我十五岁那年.Forever,我都是认为,中三到中五的学生生涯就是我人生最快乐的几年(其实我希望在未来,还有这样的机会).因为,全班的同学都相处得非常的好,朋友之间就是蕴涵着欢笑和快乐..也许,这样的事只有在年轻时的朋友间才能找着.现在,读了大学,几乎半边脚已经踏入社会,友情中不再单纯,因为掺拌了利益和自私.就算是我认真付出一份单纯的友情,别人都会怀疑你的动机(这点我很肯定,因为刚刚才再一次的印证过).


人与人之间的这门学问还真复杂难懂.

有人说呀,"一出生便会懂的就是喝奶,但是一生人都学不懂的就是怎样和别人相处".

先是从友情开始,然后就是爱情
...

0 comments: